IK WIL VERDER!!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robin Vogel - WaarBenJij.nu IK WIL VERDER!!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robin Vogel - WaarBenJij.nu

IK WIL VERDER!!!

Blijf op de hoogte en volg Robin

11 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Hey allemaal!

Weer even een waarbenjij updateje/updeetje(?).

Ik zit nog steeds in het appartementje in het centrum van Melbourne. En ik kan niet wachten om weg te gaan. We wonen hier met zijn 9enen, hoewel er ook dagen zijn dat we hier met 10,11 of 12 mensen zijn en er is echt amper ruimte. Er zijn voor de 'vaste' bewoners al te weinig stoelen om normaal te zitten. Maar goed, ik ben hier ook alleen maar om te slapen en gebruik te maken van de Wi-Fi en het is redelijk goedkoop haha.

Na mijn laatste blog heb ik ook weer een aantal dingen meegemaakt, ik zal een samenvatting proberen te maken van wat er is gebeurd/veranderd en wat ik er allemaal nog van weet!

Hoogtepuntje; op 18 januari ben ik samen met Sabine naar het concert van Avicii op de Melbourne showgrounds geweest! Was echt ontzettend gaaf. Het was perfect weer, zo'n 28/30 graden en daarnaast was het ook Australia Day! Dus 1 groot feest. De show duurde van 5 tot half 11 ongeveer met 3 voorprogramma's en vuurwerk als afsluiting! Echt heel gaaf om zoiets mee te maken hier in Australië:)

Verder heb ik veel tijd doorgebracht met Nicoline, Sven en Tamar. Dagjes naar het strand, chillen in de stad en gezellige avondjes in het appartement.

Naast het heerlijke zomerse leventje wat ik hier lijd, heb ik ook nog steeds mijn werk hier. Mijn baantje bij de pizzeria heb niet meer. Het personeel werd er zo belachelijk slecht behandeld. Naast dat ik onder het minimumloon betaald kreeg, werden ik, en mijn collega's, geregeld uitgescholden en het was normaal als er tegen je geschreeuwd werd. Dus daar heb ik fijn stilzwijgend ontslag genomen na mijn laatste paycheck :)

Verder werk ik nog wel bij Seasons Provedore. Het koffiezaakje waar ik ontbijt/lunch shifts draai. Laatst vroegen ze wanneer ik ongeveer zou vertrekken en heb ze gezegd dat dat het einde van deze maand zou zijn. Dat had ik beter niet kunnen doen want ze hebben me nu van de 20 uur die ik had op 8 uur per week gezet. Dit omdat ze mijn uren beter aan iemand konden geven die hier wel lang zou werken. Wat ik geheel onterecht vind aangezien ik het geld hard nodig heb. En een nieuw baantje zoeken voor 2 weken heeft ook geen zin.

Maar ja. Ander leuk nieuws!

2 maart was ik natuurlijk jarig en heb ik de leeftijd van 23 jaar bereikt. Als ik daaraan denk besef ik me echt dat ik ouder aan het worden ben terwijl ik me totaal niet zo voel. Zal wel de levensstijl zijn die ik nu heb! Maar goed, het was hier 1 groot feest in huis! Ik heb op mijn verjaardag eerst gewerkt van 10 tot 2. Toen ik thuis kwam, was er niemand. Althans ik zag niemand. Ben vervolgens onder de douche gestapt en nadat ik me had opgefrist was iedereen opeens thuis en slingers en ballonnen voor me aan het ophangen en opblazen! Echt heel gaaf :D Verder hadden 2 Duitse meisjes allemaal cupcakes voor me gebakken en er sterretjes ingezet en 2 kaarsjes met 23 erop die ik heb uitgeblazen waarna ik een wens heb gedaan ;) Verder zijn er die avond de nodige alcoholische drankjes doorheen gegaan terwijl we drankspelletjes en beerpong deden. Beetje jammer dat ik een smsje van mijn baas kreeg dat ik de volgende ochtend weer moest werken. Maar goed, dat liet ik de pret niet bederven. Had alleen wel een pittig katertje tijdens mijn werk. Maar dat was het zeker waard!

Na mijn verjaardag heb ik niet erg veel bijzonders gedaan. Vooral low budget leven zodat ik straks nog lekker kan genieten van het reizen WANT; 26 maart vlieg ik van Melbourne naar Cairns om daar even 3 dagen te chillen en vervolgens naar Nieuw-Zeeland te vliegen, waar ik een hele mooie reis ga maken. Deze ga ik samen doen met Nicoline! We gaan binnenkort naar een backpackers reisbureau om voor haar hetzelfde busticket aan te schaffen en wat meer informatie op te doen over hoe en wat. We zijn ook beide van plan om hier een Skydive te gaan maken!! Denk dat dat een van de hoogtepunten gaat worden!

Oh en ik ben natuurlijk, als mensen me volgen op Facebook, ook naar FutureMusic festival gegaan eergisteren! Ik dacht, het wordt tijd voor een goed feest en ik mis dit jaar Lowlands en alle andere festivals dus dit maakt dat extra goed. En wat een feest was het! Ik ben hier heen gegaan met Nicoline, Sven, Lara, Wouter en Julie (die we na een halfuurtje kwijt waren en aan het eind van de avond weer terugvonden haha). Maar dit was echt een hele leuke dag, die we gezamenlijk bij ons in huis zijn begonnen met een champagne ontbijt. Maar dan zonder champagne. Wel met goon, wodka en pannenkoeken! Vervolgens op het festival alleen maar water gedronken wegens de warmte en de prijzen van de drankjes haha! Een klein biertje kostte namelijk 10 dollar. Deze dag hebben we ons goed vermaakt door optredens van onder andere DaDa life, Rudimental, Paul Kalkbrenner, Netsky, Hardwell, Deadmau5 en anderen. Beetje jammer dat alle leuke namen tegelijk speelden en er moeilijke keuzes gemaakt moesten worden. Maar dat kwam ook allemaal wel weer goed!

Ik zal binnenkort ook weer eens een lading foto's online proberen te zetten want ik heb ondertussen mijn SD kaartjes vol. Zometeen in de stad maar even nieuwe aanschaffen. Ik durf echt niets te verwijderen zonder mijn laptop hier haha.

Nou dit was het voor nu wel weer! Ik zal jullie proberen meer op de hoogte te houden van wat me hier bezighoudt. Maak nu alleen niet erg veel bijzonders mee. Zal jullie straks jaloers maken met mijn Nieuw-Zeelandse verhalen!

Ciao!

  • 01 April 2014 - 03:34

    Kreeft:

    Dolletjes! Goed dat je dan verder bent gegaan nu. Ben trots op je!!

  • 01 April 2014 - 03:35

    Ikzelf:

    Dankjewel, Kreeft!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 4522

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 20 September 2014

Robin goes Down Under!

01 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: