Living in Australia! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Vogel - WaarBenJij.nu Living in Australia! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Vogel - WaarBenJij.nu

Living in Australia!

Blijf op de hoogte en volg Robin

27 November 2013 | Australië, Brisbane

Tsja, een blog bijhouden is lastiger dan ik dacht! Naast deze blog heb ik ook een soort reisdagboek waarin ik van plan was iedere dag iets in te schrijven. Nou dat is behoorlijk gefaald. Als ik er 1 keer per week iets inschrijf vindt ik het wel best haha! Maar dat komt onder andere omdat ik de afgelopen tijd niet heel erg veel spannende dingen meer meemaak. Ik heb het zeker absoluut naar mijn zin hoor! Maar ik moet even rustig aan doen met geld. En geen geld utigeven is best lastig hier, zeg maar onmogelijk aangezien ik ook moet eten, drinken en een dak boven mijn hoofd moet hebben. Maar daarnaast kan ik het me niet veroorloven om allerlei tripjes te doen.

Maar goed, in mijn vorige blog was ik nog in Byron Bay. Nu zit ik al meer dan een maand in Brisbane! Ik ben vanuit Byron Bay met de Greyhound bus doorgereden naar Brisbane, waar ik eerst een tijdje in hostels ben verbleven. Na zo'n 2 weken hostels, waar ik ontzettend veel leuke nieuwe mensen heb ontmoet, veel alcohol heb gedronken, heb gefeest, een karaoke heb gezien met mensen die ontzettend vals of ontzetted goed zongen, een eetwedstrijd meegemaakt (niet meegedaan!) waarin mensen o.a. schapenmagen en koeientongen moesten eten en veel meer, was het tijd om een beetje tot rust te komen. Op wonderbaarlijke wijze ben ik een paar Australiers tegen gekomen waar ik direct een klik mee had. Sinds ongeveer een maand woon ik nu bij 2 Zuid Afrikaanse Australiers in huis! Het is superfijn om weer even een eigen slaapkamer te hebben, in een 2 persoonsbed te slapen en uit te kunnen slapen zonder dat je gestoord word :)

Naast het feesten en niks doen (het verhaal hierboven in het kort ..) heb ik ook een aantal dagen gewerkt! Ik heb zo'n 2 weken (verspreid over afgelopen maand ..) gewerkt voor een bedrijf genaamd Installex, waarvoor ik beurzen moest opbouwen en afbreken in Gold Coast en Brisbane. Verdiende redelijk goed (22 dollar per uur) maar de belasting is ook hoog (6 dollar per uur moest ik afstaan!). Maar ik had werk nodig en ik had t gevonden. Enige vervelende eraan was, was dat ik een soort oproepkracht was/ben. Dit betekend dat zo gauw ik een e-mailtje, telefoontje of smsje krijg met het bericht of ik wil werken, ik de volgende dag aan de slag kan. Plannen zit er hier in Oz niet in haha, maar het is heerljik.

Naast de Australiers die ik heb ontmoet, kwam ik erachter dat er een Belg hier in Brisbane ook in een huis zit die ik in Nederland op de 'meet your mates bijeenkomst' heb ontmoet. Hij vertrok 2 weken voor mij met dezelfde organisatie naar Australie. Wonder boven wonder woont hij zo'n 5/10 minuten bij mij vandaan met de auto. Hij woont daar met 2 andere (Duitse) backpackers en een Australische. Daar heb ik ook al behoorlijk wat uurtjes doorgemaakt die hoofdzakeljik bestonden uit gamen, drinking games en pokemon spelen haha. We zitten allemaal een beetje met het probleem dat we geen (vaste) baan hebben en we allemaal wel geld nodig hebben. We zijn heel Brisbane doorgegaan met onze CV's maar dat heeft tot nu toe niet heel erg veel geholpen. Dit is waarom de Duitsers vrijdag naar Sydney reizen en ik over 2 weken naar Melbourne vlieg! Daar ken ik een meisje die me kan helpen aan een baan in de horeca :)

Maar goed, verder hebben we hier nog allerlei leuke dingen meegemaakt. De Duitsers, Belg, Australische en ik zijn laatst naar Rainbow Beach gereden (3 uur rijden ....) om eventjes naar het strand te gaan (oke 1 van de Duitse jongens zijn vriendin was daar ook maar dat terzijde). Eenmaal aangekomen begon het te stormen. Als in een 'OHMYGOD THE WORLD IS ENDING, IS THIS AN APOCALYPSE?' storm. De lucht was pikzwart en er kwamen hagelstenen zo groot als pingpong ballen uit de lucht. En dan nog het onweer wat klinkt alsof de aarde in tweeen breekt! Dus we zijn met z'n allen veilig in de auto gaan zitten, die we op het strand hadden geparkeerd, hadden een krat biertjes gehaald en fijne muziek aangezet. Zo hebben we de storm gekeken met een bizar maar toch wel mooi en avontuurlijk uitzicht. Na zo'n anderhalfuur was de storm ook in een keer weer voorbij en hebben we nog gezwommen! Heb niet heel lang in het water gelegen wat ik was nogal freaked out door alle kwallen die ik aangespoeld zag liggen op het strand. Als in kwallen zo groot als mijn hand. Al met al was het een leuke en avontuurlijke dag!

Verder heb ik hier een relaxt leven, voelt een beetje als thuis alleen leven we hier in de zomer en is alles laid back haha. Ik ga wekelijks uit eten, wat hier, als je de goede restaurantjes weet te vinden, niet eens zo duur is! Ook ben ik naar Gravity, Thor en Bad Grandpa in de bioscoop geweest. Wat hier helemaal goedkoop is! 7 dollar voor een film, omgerekent zo'n 5 euro! Verder geniet ik van het zonnetje en kijk ik veel series. Klinkt misschien een beetje saai, maar ik geniet er nog maar even van, straks in Melbourne zal het zware full-time werken leven weer beginnen!

Zal proberen volgende keer een leuker aan elkaar vertellend verhaal te schrijven met wat meer details! Moet nu afsluiten wat ik heb bij de Australische, Duitsers en Belg een 'French party'. Wat eigenlijk inhoud, goon drinken (goedkope vieze wijn uit een kartonnen doos) en waarschijnlijk iets met baguettes en getekende franse snorretjes.

See ya!

  • 27 November 2013 - 10:49

    Inga:

    Klinkt allemaal ontzettend leuk lieve Robin!
    Ik was bij de storm waarschijnlijk terug naar Nederland gegaan ;)
    Veel plezier nog en veel succes met werk vinden, hopelijk kun je terecht in de horeca.
    Dikke kus! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 4520

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 20 September 2014

Robin goes Down Under!

01 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: